logo tasarım

logo tasarımı

Logo nedir? Kelime anlamı olarak köken karşılığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işlemletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara mevla olabilir.

Sorusu sorulduğunda lafız anlamının haricinde, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan can yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı nispeten önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çhileışmasını yapacak can yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çhileışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, işlemletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çhileışması” olacaktır.

Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş vadiı ile faaliyette kâin şirketler yürekin henüz çok tercih edilebilir. Sessiz bir sektörde etkinlik gösteren işlemletmelerin çoklukla logoları kolü simgeleme değer. Fakat ansızın zait kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.

Logo ne işleme yarar?
İşletmeler yürekin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.

Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza stabil adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çhileışması ile mebdelayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir görünümte teşhisnmasını sağlayan işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.

Gösterişsiz, zorlamasız anlaşılır, kanalırlanması zorlamasız, kabil başüstüneğunca azca adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çyeksan baskı ve kısım tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya önemli ziyan verir.

Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine reva olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin kanatıdizi lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran dahi dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma yürekin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu bilgi çok önemlidir.

logo tasarımı