Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mefhum. Ancak bu iki mefhum mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online aldatmaışveriş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri için eleştiri olan bu iki mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu kırmızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk henüz heveslihava ve bu arada inceleyelim.

SEM: Taharri Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması için meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.

Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer geriışı konulemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da epey önemlidir. Ayrıca SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM mukannen bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları mukannen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek için meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı az buçuk henüz heveslihava.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Doğrusu SEO için en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi için yeni bir ödeme dokumalmaz.

Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.

Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir öteki önemli başkalık da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu hâlet farklıdır. SEO çaldatmaışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir seyrüsefer dürüstışı sağlamlar.

Bu iki mefhum, içerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise hedef henüz ticari evetğu için içerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabil olmayabilir.

Ancak bu ummak değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mefhum arasındaki içerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yavuz ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/